Flere måneder siden, begyndte MSN at beta-test sin egen søgemaskine. Tidligere fik blevet benytter MSN søgeresultater fra Yahoo.

Denne måned, er MSN gået live med sin egen søgemaskine.

Hvad betyder det for dig, en lille virksomhedsejer? Kort sagt, der er nu tre nøglespillere i verdens search engine: Google, Yahoo og MSN. Derfor er der nu tre nøglespillere til at overveje i din egen internet marketing plan.

Jeg har altid gået ind for, at du tjekke din søgning placeringer på Google og Yahoo til at se, hvordan du laver for søgeudtrykkene dine potentielle kunder kan bruge til at finde dig. Nu vil du gøre det med MSN så godt.

Prøv denne test:

1. gå til hver af søgemaskinerne og skriv i Small Business Coaching. Det er bedst hvis du åbne hver af søgemaskinerne i et separat vindue ved hjælp af hvert link nedenfor, så du kan se resultater side-by-side:

www.Google.com

www.Yahoo.com

www.MSN.com

2. ignorere “Sponsorerede links” (reklamer) i toppen af siden og kig på de organiske søgeresultater.

3. du vil se, at Passion For Business rangerer #1 på Google, #9 på Yahoo og #1 på MSN.

4. nu kan du prøve en lidt anden søgning sætning: Small Business Coach i hver af søgemaskinerne. (Erstatter “coaching” med “coach.”) Mærke forskellen? #7 i Google, #29 i Yahoo (på side 3) og #3 i MSN.

Ved at kontrollere lidt forskellige søgeord, kan du se din samlede ranking med hver af søgemaskinerne. Hvis ikke du er på en eller side to, er det tid til at genoverveje din søgemaskine markedsføring strategi.

Tænke over din egen mulige søgetermer. For eksempel, hvis du er en grafisk kunstner, prøve “grafisk kunstner” eller “grafisk design kunstner.” Da der er en masse konkurrence for de søgeord (dermed sandsynligheden for dig at få høje placeringer er reduceret), overveje at bruge nogle alternative søgning sætninger som “web kunstner” eller “grafiker new jersey.”

Brug for hjælp til at vælge søgning sætninger? Prøv Overture search værktøj:

Hvorfor betyder det noget for dig?

Nu, hvor der er tre store spillere i feltet search engine, betyder det din markedsføringsplan skal ændre. Tidligere fik MSN sine søgeresultater fra Yahoo og dets betalt reklame (sponsorerede links) fra Overture. (Overture er ejet af Yahoo, store overraskelse!)

Jeg brugte til at betale for reklamer med ouverturen, fordi min placering var lavere på Yahoo og MSN for visse søgning sætninger. Jeg gjorde ikke bekoste annoncering på Google AdWords, fordi mine placeringer var stor på Google. Nu da MSN har er egen søgemaskine, mine placeringer på MSN er virkelig vidunderlig, så hvorfor betale for reklamer gennem Overture? Har jeg tabt min reklame med ouverturen til søgning sætninger, der viser sig stærkt på MSN og jeg vil se min hjemmeside statistik for at se, hvis jeg stadig får trafik fra MSN og Yahoo.

Mens MSN stadig bruger Overture for betalt reklame, fornemmer jeg, at det plejer være længe før MSN lossepladser Overture og kommer op med deres egen betalt reklame ordning. Se sites som www.searchenginewatch.com for nyheder om disse former for ændringer. Hvis jeg hører nogen endelige nyheder, vil jeg sætte det i et nyhedsbrev eller bulletin for dig.

Forvent, at search engine verden vil fortsætte med at ændre og udvikle sig, og være parat til at udvikle din marketing planlægning at parallelle disse ændringer.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *